Skoči na glavno vsebino

Projekt SPIRIT – Mladim se dogaja

Srednja šola Jesenice od letošnjega šolskega leta sodeluje z Javno agencijo RS za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije. SPIRIT v okviru svoje blagovne znamke Mladim se dogaja želi mlade spodbuditi k ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti ter razvijanju spretnosti, ki bodo vplivale na njihov nadaljnji osebni in poklicni razvoj. Poleg tega želijo mladim dati možnosti pridobitve novih, svežih idej za rešitev njihovega izziva.

V okviru projekta smo na šoli izvedli Vikend aktivnosti za spodbujanje razvoja lastne ideje dijakov ali za reševaje izzivov podjetij oz. drugih organizacij s strani dijakov.

»MLADIM SE DOGAJA« na Srednji šoli Jesenice

13. in 14. novembra je na naši šoli potekal Start-up vikend. Gre za dvodnevni mladinski podjetniški dogodek, na katerem dijaki razvijajo svoje prve poslovne ideje. Sodelovalo je 40 dijakov programov strojni tehnik, tehnik zdravstvene nege in mehatronik operater. Delavnice smo zaradi preprečevanja širjenja okužbe s koronavirusom izvedli preko ZOOM konference, kljub temu so dijaki imeli pester podjetniški vikend pod vodstvom izkušenih zunanjih mentorjev Lee Janežič in Tomaža Stritarja.

Po uvodnem predavanju so dijaki pričeli s predstavljanjem svojih poslovnih idej. Nastalo je mnogo ustvarjalnih poslovnih idej, npr.: baterija, ki prepreči vžig na električnih avtomobilih, rešitev proti zmrzovanju avtomobilskih led luči, aplikacija, ki nadomešča osebne dokumente, aplikacija, ki obvešča o voznem redu in zamudah, rešitev za počene pnevmatike, pametna flaška, energijska ploščina iz lososa z vitaminom D, oskrba za starejše na domu.

V drugem delu dneva so dijaki poslušali predavanje o predstavljanju idej (pitchanju), čemur je sledila krajša delavnica, v kateri so dijaki pripravili kratko predstavitev svoje ideje.

V soboto so dijaki poslušali predavanje Tomaža Stritarja na temo oblikovanja poslovnih idej in priprave razvoja poslovnega modela Lean canvas. Po predavanju so se dijaki razdelili v ekipe. Ob pomoči mentorjev so imeli čas za delo na svojih poslovnih idejah, pri čemer je bil cilj, da ekipe preverijo svoje poslovne ideje – kaj je problem, ki ga s svojo idejo rešujejo, kakšna je njihova rešitev tega problema ter kdo je njihova idealna stranka oziroma kupec. Na koncu so pripravili intervju za potencialne kupce in jih tudi poklicali po telefonu, da so preverili svoje poslovne ideje.


Vtisi dijakov:

Alan: Pomembno je, da človek razmisli, kaj hoče v življenju.

Dominik: Če želiš izdelek prodati, ga moraš predstaviti čim bolj osebno.

Gaj: Pomembno je, da si samozavesten.
 

Na Startup vikendu so dijaki pokazali, da so polni zamisli in dovolj pogumni, da poizkusijo ustvariti nekaj novega.

Dostopnost